Alates 1. jaanuarist 2026 registreerivad lapse sündi ainult maakonnakeskuste kohalikud omavalitsused.
Sünni registreerimise avaldust saab esitada jätkuvalt e-rahvastikuregistris aadressil www.rahvastikuregister.ee või endale sobivas maakonnakeskuse kohalikus omavalitsuses kohapeal (avaldust ei pea esitama elukohajärgses maakonnakeskuses).
Kui vanem on esitanud sünni registreerimise avalduse e-rahvastikuregistris ning soovib esmast sünnitõendit paberkandjal, siis seda on võimalik kätte saada elukohajärgsest maakonnakeskuse kohalikust omavalitsusest.
Sündi on võimalik registreerida vallavalitsuses vastuvõtuaegdael. Väljaspool vastuvõtuaega on sündi võimalik registreerida kokkuleppel ametnikuga.
Lisaks on sündi võimalik registreerida kõigis Eesti omavalitsustes, sh Tallinna Perekonnaseisuametis (Pärnu mnt 67, Tallinn)
Sünni registreerimisel teeb ametnik sünnikande rahvastikuregistrisse. Sünnikanne koostatakse lapse seadusliku esindaja isikliku sellekohase avalduse ja meditsiinilise sünnitõendi alusel. Sünni registreerimise käigus toimub isaduse omaksvõtt, lapsele ees- ja perekonnanime andmine ning sünnitõendi väljastamine. Lapse sünd tuleb registreerida ühe kuu jooksul lapse sündimise päevast arvates.
Soovitame sünni registreerimiseks kasuta e-teenust www.rahvastikuregister.ee.
Kui varem pidid e-teenuse kaudu sünni registreerimiseks olema lapse vanemad abielus, siis nüüd enam ei pea. Uue võimalusena on loodud e-teenus ka mitte abielus olevatele lapsevanematele.
Kasulikud lingid
- Sünni registreerimiseks vajalikud toimingud
- Perekonnaseisutoimingud (sünni, surma, abielu ja lahutuse registreerimine ning perekonnaseisuandmete muutmine)
- Isikuandmete rahvastikuregistrisse kandmine ja isikukoodi andmine
- Elukohatoimingud
- Nime muutmisega seotud toimingud
- Rahvastikuregistrist andmete väljastamine
- Nõuded välisriigi dokumentide vastuvõtmisel
