Koduteenuse osutamine Kohila vallas
-
ÜLDOSA
Hanke alusdokumentide (edaspidi ka alusdokumendid) koostamisel on hankija lähtunud riigihangete seadusest (edaspidi RHS) ja sellega seonduvatest õigusaktidest ning Kohila vallas kehtestatud õigusaktidest.
Antud hanke ettevalmistamisel on osalenud MTÜ Kohila Turvakeskus. MTÜ on kohaliku omavalitsusega konsulteerinud SA Innove taotlusvoorus „Eakatele, erivajadustega ja toimetulekuraskustega inimestele ning nende pereliikmetele töölesaamist toetavad hoolekandeteenused" perioodil 29.04-29.08.2019 toimunud avatud taotlusvoorus taotluse koostamisel ning infovahetustel, mis on puudutanud võimalikku koduteenuse osutamist era- või kolmanda sektori poolt Kohila vallas.
-
HANKE ESE
-
Hanke esemeks on koduteenuse osutamine Kohila valla territooriumil perioodil 01.03.2020 - 31.12.2021 valla elanikele, kellel kohalik omavalitsus on tuvastanud koduteenuse kasutamise vajaduse ja kes on suunatud kohaliku omavalitsuse poolt koduteenuse osutaja poole. Täpne teenuse ja selle protsessi kirjeldus on eraldi dokumendis (Lisa 1). Teenuse osutamise algusaeg 01.03.2020 eelduslik, ega oma õiguslikku tähendust. Juhul, kui hankemenetlus ei võimalda nimetatud tähtajaks lepingut sõlmida, on teenuse osutamise alguskuupäevaks lepingu sõlmimisele järgnev tööpäev.
-
-
Alternatiivsete lahenduste esitamine ei ole lubatud.
-
-
PAKKUMUSE MAKSUMUS
Pakkuja esitab pakkumuse maksumuse, näidates ära lisas 1 toodud iga paketi kuuhinna ühe kliendi kohta eurodes täpsusega kaks kohta pärast koma. Koduteenuse lisakomponendi maksumus tuleb näidata tunnihinnana eurodes täpsusega kaks kohta peale koma.
5. PAKKUMUSTE MENETLEMINE
5.1. Hankija võib kasutada hanke läbiviimisel nn pööratud menetlust, st läheb kohe üle pakkumuste sisulisele kontrollile, seejärel pakkumuste hindamisele ning eduka pakkumuse leidmisele. Kõrvaldamise aluseid kontrollib hankija ainult eduka pakkumuse esitanud pakkujal.
5.2. Pärast eduka pakkuja suhtes kõrvaldamise aluste puudumise kontrollimist teeb hankija otsuse eduka pakkuja kõrvaldamise või kõrvaldamata jätmise kohta.
6. PAKKUJA MAKSUVÕLGNEVUS
Pakkujal ei või olla maksuvõlgnevust pakkumiste avamise ajal.
7. PAKKUMUSTE HINDAMINE JA EDUKAKS TUNNISTAMINE
Edukaks osutub pakkumine, mille sisu vastab teenuse kirjeldusele, kvalifitseerimise tingimustele, mille puhul ei esine menetlusest kõrvaldamise aluseid ja mille paketihinnad on pakututest kõige madalamad. Paketihindade võrdlemisel kasutatakse süsteemi, kus kõige madalama hinnaga pakett saab 1 hindepunkti, järgmine 2 hindepunkti jne. Selliselt antakse punktid iga pakkuja pakettidele. Seejärel liidetakse iga pakkuja hindepunktid kokku ning edukaks osutub pakkuja, kelle pakettide hindepunktide summa on kõige väiksem.
8. LEPINGU SÕLMIMINE
Eduka pakkumuse esitanud pakkujaga sõlmitakse raamleping, mille oluline sisu on esitatud teenuse kirjelduses ja mille projekt on lisatud (lisa 2).
-
LISA
Lisa 1. koduteenuse osutamise tehniline kirjeldus
Lisa 2. koduteenuse raamlepingu eelnõu
Lisa 1
Koduteenuse tehniline kirjeldus
Teenuse olemus ja eesmärk
Sotsiaalhoolekande seaduse § 17 lg 1 ja 2 kohaselt on koduteenus kohaliku omavalitsuse üksuse korraldatav sotsiaalteenus, mille eesmärk on täisealise isiku iseseisva ja turvalise toimetuleku tagamine kodustes tingimustes, säilitades ja parandades tema elukvaliteeti.
Koduteenuse osutamisel abistatakse isikut toimingutes, mida isik terviseseisundist, tegevusvõimest või elukeskkonnast tulenevatel põhjustel ei suuda sooritada kõrvalabita, kuid mis on vajalikud kodustes tingimustes elamiseks, nagu kütmine, toiduvalmistamine, eluruumi ja riiete korrastamine ning väljaspool eluruumi toiduainete ja majapidamistarvete ostmine ja muu asjaajamine.
Koduteenuse osutamise protsess
Kohalik omavalitsus hindab ja täpsustab iga kõrvalabi vajava isiku abivajaduse määra. Sellele tuginedes slmib kohaliku omavalitsuse üksus koostöös teenust saava isiku ja teenuseosutajaga teenuse osutamise halduslepingu, määrates selles kindlaks kõrvalabi vajaduse määrast tulenevad toimingud, mis tagavad isiku iseseisva toimetuleku kodustes tingimustes. Seejärel asub teenuseosutaja pakkuma isikule lepingus kokku lepitud teenuseid kokku lepitud mahus. Teenuseosutaja peab iga isiku kohta kuupõhist teenuse osutamise arvestust ning esitab igakuise koondarve vallavalitsusele.
Koduteenuse osutamise protsess näeb välja selliselt:
Juhul, kui teenust saava isiku kõrvalabi vajadus muutub, on teenuseosutajal kohustus teavitada sellest kohalikku omavalitsust, ning saadud infole tuginedes hindab kohalik omavalitsus isiku abivajaduse uuesti.
Koduteenuse erinevad paketid
Koduteenuse pakkujal peab olema valmidus pakkuda kliendile kõiki allpool kirjeldatud pakette.
Pakett 1
Paketis sisaldub valmidus pakkuda kliendile 1 kord nädalas järgmiseid koduteenuse komponente:
-
Toiduainete või toidu ja muude esmatarbekaupade ning majapidamistarvete toomine kliendi elukohta vastavalt kliendi soovile kliendi raha kasutades
-
Küttepuude tuppa toomine
-
Kütmine
-
Eluruumi korrastamine
-
Riiete korrastamine
-
Toiduvalmistamine
-
Abistamine ja juhendamine asjaajamistel
Pakett 2
Paketis sisaldub valmidus pakkuda kliendile 2 korda nädalas järgmiseid koduteenuse komponente:
• Toiduainete või toidu ja muude esmatarbekaupade ning majapidamistarvete toomine kliendi elukohta vastavalt kliendi soovile kliendi raha kasutades
• Küttepuude tuppa toomine
• Kütmine
• Eluruumi korrastamine
• Riiete korrastamine
• Toiduvalmistamine
• Abistamine ja juhendamine asjaajamistel
Pakett 3
Paketis sisaldub valmidus pakkuda kliendile 3 korda nädalas järgmiseid koduteenuse komponente:
-
Toiduainete või toidu ja muude esmatarbekaupade ning majapidamistarvete toomine kliendi elukohta vastavalt kliendi soovile kliendi raha kasutades
-
Küttepuude tuppa toomine
-
Kütmine
-
Eluruumi korrastamine
-
Riiete korrastamine
-
Toiduvalmistamine
-
Abistamine ja juhendamine asjaajamistel
Pakett 4
Paketis sisaldub valmidus pakkuda kliendile rohkem 4-5 korda nädalas järgmiseid koduteenuse komponente:
-
Toiduainete või toidu ja muude esmatarbekaupade ning majapidamistarvete toomine kliendi elukohta vastavalt kliendi soovile kliendi raha kasutades
-
Küttepuude tuppa toomine
-
Kütmine
-
Eluruumi korrastamine
-
Riiete korrastamine
-
Toiduvalmistamine
-
Abistamine ja juhendamine asjaajamistel
Lisaks sisaldab pakett 4 kliendile päevahoiuteenuse pakkumise valmidust tööpäevadel. Konkreetne päevahoiuteenuse vajadus ja maht hinnatakse iga üksikjuhtumi puhul eraldi ning fikseeritakse kolmepoolses kliendilepingus. Päevahoiuteenuse pakkumine peab toimuma Kohila valla piires. Päevahoiuteenust ei ole kohustust pakkuda alkoholitarvitamise häirega kliendile ning kliendile, kes on ohtlik iseendale või teistele.
Koduteenuse lisakomponent tunnihinna alusel
Antud pakettide raames pakutavale koduteenusele lisaks peab teenusepakkujal olema olemas valmidus pakkuda erandkorras piiratud aja jooksul kliendile teenust tavapärasest suuremas mahus. Sellisel juhul on teenuse mahu arvestus tunnipõhine ja tunnihinna alusel.
Muud teenused
Teenusepakkujal on õigus vastavalt oma võimalustele ja klientide soovidele pakkuda lisaks erinevaid teenuseid, mis ei kuulu eelpool kirjeldatud pakettide hulka. Sellised teenused ja nende hinnad kujundab teenusepakkuja ise ning osutab neid kliendiga sõlmitava lepingu alusel. Selliste teenuste eest ei tasu Kohila vallavalitsus ega sekku ka muul moel antud teenuste osutamise protsessi.
Lisa 2. Lepingu projekt
Kohila vallas koduteenuse osutamise raamleping"
Kohilas ……..2020
Kohila Vallavalitsus registrikood 75018851, aadress Vabaduse 1, 79804 Kohila, Raplamaa, keda kohaliku omavalitsuse korralduse seaduse alusel esindab vallavanem Uku Torjus (edaspidi vallavalitsus)
ja
…………………………………………………………………………………………..(edaspidi teenuse osutaja)
keda edaspidi nimetatakse poolteks, sõlmivad koduteenuse osutamise raamlepingu (edaspidi leping) alljärgnevas:
1. Lepingu ese
Lepinguga kohustub teenuse osutaja osutama sotsiaalhoolekande seaduse §-s 17 sätestatud koduteenust vastavalt teenusepakettide kirjeldusele (pakettide kirjeldus on toodud lepingu lisas) Kohila valla elanikele, kelle suhtes on vallavalitsus hinnanud koduteenuse raames osutatava kõrvalabi vajaduse ning suunanud teenuse osutaja juurde. Koduteenust osutatakse käesoleva lepingu sõlmimisest kuni 31.12.2021.
2. Vallavalitsuse kohustused ja õigused
2.1 Vallavalitsus kohustub:
2.1.1 edastama teenuse osutajale abivajava isiku abivajaduse kokkuvõtte ning hinnangu sobiliku koduteenuse paketi kohta.
2.1.2 Valmistama ette ning sõlmima iga kliendijuhtumi põhise kolmepoolse lepingu, milles nähakse ette antud juhtumile sobilik teenusepakett ning muud üksikjuhtumi asjaolud, millega teenust osutades on vajalik arvestada.
2.1.3 tasuma teenuse osutajale igale kliendile teenuse osutamise eest vastavalt esitatud arvetele järgmiste hindade alusel:
Pakett 1 …. Eurot
Pakett 2 …. Eurot
Pakett 3 …. Eurot
Pakett 4 ….Eurot
2.1.4 tasuma teenuse osutajale olukorras, kus klient vajab teenust kolmepoolses lepingus kokku lepitud paketist ajutiselt suuremas mahus vastavalt esitatud arvetele …… eurot tunni eest.
2.1.5 tegema igakülgset koostööd teenuse osutajaga, et tagada klientidele abi andmine võimalikult parimal viisil iga kliendi personaalsest abivajadusest lähtudes.
2.1.6 Edastama teenuse osutajale õigeaegselt informatsiooni, mis puudutab nii klientide abivajadust kui teenuseosutamise korraldusega seotud küsimusi.
2.2 Vallavalitsusel on õigus saada teenuse osutajalt õigeaegselt informatsiooni teenuse osutamise ja lepingu täitmise kohta.
3. Teenuse osutaja kohustused ja õigused
3.1 Teenuse osutaja kohustub:
3.1.1 tagama igale vallavalitsuse poolt hindamise läbinud ja teenuse osutaja juurde suunatud isikule koduteenuse osutamise lähtudes lepingu lisas 1 kirjeldatust, konkreetseisiku abivajaduse hindamise kokkuvõttest ning kolmepoolses kliendilepingus kokku lepitust.
3.1.2 Tagama ajutise teenusemahu suurenemisel kliendile koduteenuse lisakomponendi osutamise
3.1.3 Pidama arvestust teenuse osutamise ning kohtumiste käigus toimunud tegevuste kohta isikupõhiselt, kasutades teenusepäevikut.
3.1.4 Andma vallavalitsuse esindajale tagasisidet teenuse osutamise kohta ning teavitama esimesel võimalusel takistustest teenuse osutamisel
3.1.5 Kasutama teenuse osutamise käigus saadud informatsiooni vaid lepingus nimetatud ülesannete täitmiseks ning mitte edastama teenuse osutamise käigus teatavaks saanud informatsiooni isikutele, kes ei ole käesoleva lepingu täitmisega seotud.
3.2 Teenuse osutajal on õigus:
3.2.1 saada vallavalitsuselt ning teenuse saajalt teenuse osutamiseks vajalikku informatsiooni
3.2.2 saada vallavalitsuse esindajalt juhiseid teenuse osutamise ning oodatavate tulemuste kohta
4. Vastutus
4.1 Pooled vastutavad Lepingu rikkumisega tekitatud kahju eest vastavalt Eesti Vabariigis kehtivatele õigusaktidele.
5. Lepingu jõustumine, muutmine ja lõppemine
5.1 Leping jõustub selle allkirjastamisest poolte poolt ja kehtib kuni Lepingust tulenevate kohustuste täitmiseni.
5.2 Lepingut muudetakse poolte kokkuleppel. Lepinguga seotud muudatused vormistatakse kirjalikult Lepingu lisana. Tehtavad muudatused jõustuvad pärast poolte allkirjastamist.
5.3 Pooled võivad Lepingu sellekohasel kokkuleppel ennetähtaegselt lõpetada.
5.4 Pooltel on õigus Leping ühepoolselt lõpetada võlaõigusseaduses sätestatud alustel.
6. Muud tingimused
6.1 Lepinguga reguleerimata küsimustes lähtuvad pooled võlaõigusseaduses sätestatust ja teistest Eesti Vabariigi õigusaktidest.
6.2 Lepingust tulenevad vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kokkuleppe mittesaavutamisel kuuluvad vaidlused lahendamisele Pärnu Maakohtu Rapla kohtumajas.
6.3 Leping on koostatud ühes digiallkirjastatud eksemplaris
7. Lepingule on lisatud teenuse osutamise kirjeldus
8. Poolte andmed ja allkirjad
Uku Torjus
Kohila Vallavalitsus
Vabaduse 1
79805, Kohila, Raplamaa
vallavalitsus@kohila.ee
489 4760